A Montessori egy olyan nevelési módszer, amelyet több mint 100 éve ismernek, és világszerte több mint 20 000 iskola bízik benne és alkalmazza a módszert a gyermekek képzése során. Ez egy ideális oktatási módszer a gyermekek számára, mert a játékon keresztüli tanulást, a gyermekek hatalmas információ-elnyelő képességét helyezi a középpontba. Lehetőséget ad a gyermeknek a saját tempójában tanulni, figyelembe veszi a gyermek fejlődési igényeit, mérföldköveit és annak megfelelő eszközöket (játékokat) kínál.
Átfogó módszer – foglalkozik a gyermek kognitív, fizikai, nyelvi, szociális és érzelmi fejlődésével.
Már több mint 100 éve annak, hogy 1907-ben Róma egyik nyomornegyedében megalakult az első Montessori iskola, és mégis azt tapasztaljuk, hogy ez a megközelítés kielégíti a 21. századi gyerekek igényeit.
A Montessori módszert Maria Montessorinak köszönhetjük, akiről bővebben a wikipédián olvashatunk.
TOVÁBB OLVASOK - KATT IDE
A gyerekek felfedezéssel, érzékszerveikkel és mozgással tanulnak.
Ehhez szabadságra van szükségük egy strukturált környezetben
Szükségük van arra, hogy konstruktív döntéseket hozzanak a tevékenységek között, és ismétlődő tapasztalatokon keresztül tanuljanak
A mindennapi élethez szükséges tanulási készségek fejlesztik a függetlenséget és az önbecsülést
Az önfegyelmet a viselkedés elfogadható alapszabályainak keretein keresztül fejlesztik
A valósággal és a természettel való szoros kapcsolatot ösztönözni kell, hogy a gyermek megértse helyét a világban
A sokszínűséget felkarolják és feltárják
A Montessori megközelítés azáltal, hogy megérti, hogyan tanul a gyerek, és olyan eszközöket és lehetőségeket biztosít számára, amelyek igazodnak ahhoz, ahogyan a körülötte lévő világot tapasztalja, lehetővé teszi a gyermek számára, hogy megértésen keresztül tanuljon, nem pedig úgy, hogy elmondják neki. A megértésből magabiztosság és a tanulás öröme fakad.